Sunday, January 8, 2012

Masih Terbuka......

Ada Jalannya........

semakin hari aku semakin dewasa.....dan aku percaya walau apa pn yang berlaku mesti Allah selitkan hikmah ke atas perkara itu...ya seburuk mn pn....pada mata kasar kita ia sangat meresahkan tp bg Allah kejadian yg ditimpakan itu hanyalah sebagai tanda kasihnya kepada kita agar kita kembali kepadanya....Alhamdulillah....aku cuba untuk menzahirkannya  sekerap mungkin agar aku mensyukuri segala yang berlaku......malam ne aku dihimpit pelbagai rasa...marah, benci, risau,putus asa....etc...........

nk dijadikan cerita.......satu persatu rasa  itu ilang.........mcm mn.....dengan kuasa Allah,Dia datangkan dengan pelbagai medium....mulanya aku rasa nk give up untuk teruskan usaha ini....tiba2 dlm beberapa ketika...sedang aku tgk masterchef,ezani 2(juara masterchef 1)terkeluar kata2 yg pernah aku dengar sblm ne...kurang lebih mcm ne la.."saya x sgka dulunya semua ne hya la angan-angan............"see......bagaikan orang tersentak,aku terjaga dari kegelisahan aku...aku pernah degar.....angan-angan.....kerana angan-angan beliau boleh berjaya...kata2 2 pn aku pnh dgr sblm ne......resepi kejayaan....degar kt mn aku x sure...aku mmg mempunyai angan2 dan impian.....aku mau sangat merealisasikannya....tersangat2....tp dek kerana ketidaksabaran aku....... aku mula untuk berputus asa.......tp x semudah itu kerana angan2 2 belom lg tercapai dn belom tertunai.............kemudian cerita seterusnya....the point is x sabar.......aku benci menanti sesuatu sebab aku rs mcm dipermain mainkan....waiting is quite hurt....but ttiba ja,,,aku teringat nk buka blog yg agak femes dan menjadi favourite aku ms ne...blog si maria elena 2 la......the topic is "waiting"when i read the flow of the story......it make me calm n guide me to think more better......one thing is contribute to be positif n lebihkan byk bersabar serta jgn byk melatah....see,dlm sedar x sedar......Allah sentiasa buka kan jln untuk kita........yg nk ambik point 2.... kita la.....sebabnya Allah anugerahkan akal untuk kita berfikir dan terus berfikir.....

selebihnya aku berserah kpd Allah,,,,kalau ada rezeki ada la.....yg penting aku cuba dn berusaha....the results whether good or not...bad or worse....aku x kesah......apa yg aku cuba tanamkan adalah percaya apa yg berlaku 2 mesty ada hikmahnya......bezanya......cepat @ lambat...........seryes.....aku rasa tenang  malam ne.......hopefully,tomorrow n the rest will be more better n positif....:)peace yo!















'

No comments:

Post a Comment